Hans von Aiberg'in Diğer Yazıları
Namaz - Ayetlerin Yerlerinin Karışık Olması

“Namaz - Ayetlerin Yerlerinin Karışık Olması” Yukarı

Allah buyuruyor: NAMAZI DOSDOĞRU KILINIZ. Bunun anlamı şu: 3 vakit, iki rekat. Ayet olmayan "Sübhaneke, Ettehıyyatü, Semiallahü limen hamideh, Rabbena lekel Hamd, Rabbena atina, rabbenağfirli, bunların namaz İÇİNDE okunması namazı bozar. Namaz da "Selam" demek bile namazı bozar. Bunları selam verip namazdan çıkınca herkes okusun ama namazın içinde Sübhaneke denen "İLAHİ ya da ŞİİRİ" okursan, ben de tutup İstiklal Marşından bir dörtlük okurum ki aynı şey olur. Yunus Emre'nin tüm şiirleri ilahidir. Bunlardan birini Arapçaya çevirip okumak ne kadar doğrudur namazın içinde. Namazın 12 farzından biri olan KIRAAT yani "Kur'an'dan okumak". Ayet okumak, Allah'ın indirdiğini okumaktır. Bu saydığım "İlahileri" ne yapacağız? Hani namaz dosdoğru kılınacaktı? Dosdoğru sizce nedir?

Namazın bir DOSDOĞRU ŞEKLİ VAR. Namazın şekli şu: Önce dışındaki şartları yerine getiriyorsunuz ve niyet ediyorsunuz. Niyet için "VAKİT" bilincini bilmemiz gerekiyor. Bir direk dikerek, gölge aracılığıyla günü ikiye böldüğünüzde, ilkine "Sabah", ikincisine "Öğle" diyebilirsiniz. Ama en doğrusu şudur: "Niyet ettim Allah Rızası için VAKTİ KILMAYA". Allah sizin hangi vakitte olduğunuzu bilmiyor mu? Öğretecek miyiz yoksa?

En doğrusu şudur: "Niyet ettim, salatı İKAME etmeye". Namaz farsçadır ve "Ateşe secde=Nomad demektir, Selçuklullar onu SALAT yerine koymuşlar. Niyetten sonra gelen şart ise "Allahüekber" diyerek "GİRİŞ=İftitah tekbiri" yapıyorsunuz. Elinizi bağlamak ve aşağı bırakmak ikisini de Resulullah yapmıştır. Yani sadece el bağlamak ya da elleri serbest bırakmak "Süreğen" değildir. "İçinizden geleni yapınız". KOLAY OLANI diyor Allah! İster elinizi bağlayın ister bağlamayın. Daha önce de Tekbir alırken, ister ellerinizi birini tutar gibi omuz hizasına kaldırın, isterseniz "Kulak memenize dokundurun, ikisi de Resulullah uygulamasıdır.

Kadınları cinsel obje gören Emevici zihniyet onlara tekbiri "KİBAR" aldırıyor, ellerini "Göğüs=MEME" üzerine bağlatıyor. Yağ tulumu kadınlarımızı, rükuya vardırırken eğdirmiyor bile (Bırakın da SPOR yapsınlar, eğilsinler). Sonra da İngiliz Lady'lerinin ata yan binmesi gibi "YERDE " kibar kibar oturtuyorlar. Çünkü amaçları "KADIN SEYRETMEK". Emeviye saraylardındaki cariye sayısı toplam 1200. Ondan bir önceki Hz. Ali'nin ise bir tek Hz. FATIMA'sı var! Şu farkı görüyor musunuz? Kadın cariye ordusuna namaz nasıl kıldırılıyor? Doğru mu bu? Kadın Hamile olur, hasta olur, tamam ama bu erkek için de geçerlidir. Zorlanmamak için "Kolay" namaz kılarsın. Hatta kaş-göz imasıyla. Fakat sapasağlam şişko kadını "Aman eğdirmeyelim, torpil geçelim" diyen o batasıca zihniyet?...

Ondan sonra namazda "DİLEDİĞİNİZ BİR SURE" okunur. Fatiha diye DAYATMAYINIZ. İlla ki Fatiha derseniz, tuhaf olacaktır ve bidat olacaktır. Fatiha için bir tek delil vardır: "Andolsun sana şu yediyi verdik". Ama bu da delil değildir. Neden değildir?

1. Adı Fatiha=Açılış=İlk sure. Acaba Allah ilk sure olarak neyi gönderdi? Alak. Ne oldu şimdi ? Alak=Fatiha. Birinci sune, ardından kalim, müzemmil, Müddesir ve sonra HAMDELE geldi. Hamdele=Şu bizim fatiha ve beşinci sure.
2. Açın bakalım Kur'an'ı Fatiha kaç ayet?

7 mi? Hayır 6 ayet! "BESMELE” HEPSİNİN BAŞINDA VAR. Neden Fatiha'nın başındaki AYET oluyor? Asr suresi 3 ayet... O zaman besmeleyi de sayalım olsun 4 ayet. Ya hepsine uygulayalım ya hiçbirine...

Üçüncü olarak. Fatiha dikkat edin "İKİ AYRI BÖLÜMDÜR". Maliki Yevmiddin ile ilk bölümü biter. İkinci bölüm birden DUA olur, "İyyake neabüdü ve iyyake nestain, ihdinassıratal..." sonuna kadar olan bölüm ise EBİ LEHEB suresinin başıdır. Yani tek başına Sure değildir Fatiha. Üstelik olsa bile 6 ayettir.

Hani "Andolsun şu 7..." Fatihaydı? Elbette Fatiha dediğiniz HAMDELE de okunacaktır. Ama illa ki daima, hep, sürekli ve sadece O okunacaktır" derseniz, Haniflikten uzaklaşıyorsunuz demektir. Bunun bir "MAAŞ ALAN İMAMIN ARKASINDA SÜREKLİ DAİMA NAMAZ KILMAK İLE" aynılığı vardır, Allah korusun!

Fatiha=Alak ilk beş ayet, Yani Hira dağındaki mağarada inen ilk beş ayet. Altıncı ayettten itibaren "Yine Ebi Leheb". Zaten ilerideki bir ayet ise "MEDİNE"de inmiş, kendileri itiraf ediyor. Öyleyse Alak içinde ne işi var? Kim koymuş onu oraya da "Cebrail geldi dizdi, kontrol etti, gitti" diye HADİS uyduruyorlar.

Alak suresini açınız. İlk beş ayetin adı ALAK suresi ve orada bitti. 6,7,8 İnsan suresi, 9 ve 10 Maun suresi. 11'den sonu kadar Ebi Leheb, 19'a kadar Ebi Leheb (Tebbet). Buyur bakalım!!!!

Şimdi Kalem'i açınız (Nun Kalem)
İlk Altı ayet Kalem ve bitti. 7 ila 16 yine Tebbet (Ebi Leheb), 17 ila 33 Kehf suresi, 34-47 Tebbet yine, 48-52 (Son) YUNUS suresi.

Sonraki Müzemmili açınız: 1-8 Müzemmil, 9-14 Ebi Leheb, 15-19 Enbiya, 20 yeniden MÜZEMMİL. Bitti, Sıra dördüncü sure MÜDDESİR’de...

İlk on ayet Müddesir, 11-31 Ebi Leheb, 32-38 Kamer suresi, 39-55 (son) Vakıa. Sıra geldi Fatiha'ya: İnişte beşinci sure: Elhamdülillahi'den...Maliki Yewmiddin dahil adı HAMDELE.

Sıra geldi 6. sureye Adı Tebbet: Onun sonuna önce 11'den sonu kadar Ebi Leheb, yani Alak 11-19 ekle. Ona da 7 ila 16 yine Tebbet (Ebi Leheb) ekle, Müzemmil 9-14 Ebi Leheb ekle, Müddesir 11-31 Ebi leheb'i ekle. Son olarak Fatiha'nın "İyyake Nabüdü'den son üç ayetini ekle... ŞİMDİ TEBBET BİTTİ!

Sonra gelen TEKVİR SURESİ ve böyle karman çorman gidiyor. Sonrakiler, Ala, Leyl, Fecr, Duha, İnşirah, Asır, Adiyat, Kevser, Tekasür, Maun, Kafirun, Fil, Felak, Nas, İhlas vb. diye iniş sırasıyla gidiyor.

Surelerin çok azı düzgün! Mesela hepsini bir defada "Ceylan derisi parçasına" özenip yazmışlar Rahman suresi gibi... Kehf de oldukça düzgün ama biliyorsun yukarıda bir bölümü dışarıda kalmıştı. Kalem 17 ila 33 Kehf suresi.

Siz verdiklerimi copy/paste yaparak birleştirin ve bir de Kur'an'ı öyle okuyun bakalım. Her şey cuk oturuyor. Bir kitabı bile sıralayıp yazamamışlar. Ceremesini biz çekiyoruz. 1400 yıldır, karmakarışık her şey.

Nisa 103. ayetin sonu Nur 58. in içinde.
Ey iman edenler! Ellerinizin altında bulunanlara, erginlik yaşlarına gelmemiş olanlarınız sizden üç durumda izin istesinler. Sabah namazından önce, öğlen vaktinde elbisenizi çıkardığınızda, yatsı namazından sonra. Çıplak olabileceğiniz üç vakittir bu bunlar dışında...

Şimdi Nisa 103'ün son cümlesini yazalım:
“Namaz müminler üzerine vakti belirlenmiş ve bir farz olmuştur”.
Evet bunun devamı "KELİME KELİME bölünerek yukarıda yazdığın Nur 58 içine yedirilmiş. "üç durumda" değil, ÜÇ VAKİT . Sabah namazı, öğlen vakti, gece namazı. Şimdi büçünü 103 sonuna ekle.

Gelelim 58’e. Şimdi doğrusu yazıyorum:
Ey iman edenler! Ellerinizin altında bulunanlar ile erginlik yaşına gelmemiş olanlar sizden şu durumda izin istesinler. Öğlen elbisenizi çıkarıp (Siesta, uyku) yattığınızde ve gece yattığınızdan sabaha kadar işte ayet bu...

Halbuki öteki türlü ÜÇ vakit demişti. Oysa geceden sabaha kadar BİR TEK UYKU SÜRESİDİR. Öğlen de fazladan tatil yapıp, soyunup yatacaksan etti İKİ. Hani ÜÇ VAKİT İZİN İSTEYECEKTİK? Nerede ÜÇ. Say iki. Ama Namazın üç vakit olduğunu saklamak için ayetleri 103'den koparıp, getirip Nur-58 içine serpiştirirsen. Böyle komedi çıkar ortaya. İki vakit izin ile ÜÇ vakit namazı, birbirinin içinde eritmişler. Hem de ne acemilik, üç vakit diye sayarak. Halbuki yattığım ile uyandığım arası bir TEK ZAMANDIR. Öteki de Öğlen uykusu etti iki?

İnanın ÇATLAYACAĞIM. Şu kadar yükü ALLAH bana verdi. Cımbız cımbız Kur'an'ı nasıl kelime kelime ayıklayacağım, "Ya Rabbi bana kaldıramayacağımdan fazla yük yükleme" sanki BENİM için bir AYET!

Neden 1400 yıldır kimse bunları görmüyor, görmemiş, neden sadece bana kalmış. Neden birbuçuk milyanr Müslüman CUMA TATİLDİR diyorken ben "Hayır" diyorum? Kur'an'da "HAYIR DİYOR "çünkü. O ayeti görmek için ALİM olmak gerekmiyor. Ben, sen o , biz, siz onlar ÇOKTAN görmeliydik. Neden ben görüyorum sadece? Neden, Neden, Neden?

Geri Dön     Yukarı